https://www.fagbokforlaget.no/Utvikling,-lek-og-l%C3%A6ring-2.-utgave/I9788245023879
I boken presenteres oppdatert kunnskap om barns utvikling og læring i barnehagen. Her gis en oversikt over de mest anvendte psykologiske teorier som inkluderer både miljøets, biologiens og genetikkens betydning. Hensikten med boken er å fremme en flerfaglig og integrert tilnærming til barns utvikling, lek og læring.
I dag er en stor andel av barna i barnehagen under tre år. Tilknytning, stabilitet og kvalitet i samspillet er derfor fremhevet spesielt i denne boka. Forfatterne anlegger en bred forståelse av begrepet utvikling; som en livslang prosess og med mulighet for ny vekst.
Drugli, M. B. & Glaser, V. & Størksen, I. . (2018). Utvikling, lek og læring Bergen: Fagbokforlaget.
| Utsteder | Bergen: Fagbokforlaget |
|---|---|
| Publikasjonsår | 2018 |
| ISBN | 9788245023879 |
| Forfattere | May Britt Drugli, Vibeke Glaser, Ingunn Størksen
|
| Tittel | Utvikling, lek og læring |
| Sider | 520 |
| Språk | Norsk (bokmål) |
| Temaer | Barnehage, Læring |
| Stikkord | Utvikling, Lek, Læring, Barnehage |