ANNET
Høgskolen i Hedmark: Rapport nr. 3 – 2009 (2009)

Skoler med liten og stor forekomst av atferdsproblemer: en kvantitativ og kvalitativ analyse av forskjeller og likheter mellom skolene

Rapp03 2009 (pdf)

I denne rapporten presenteres kvantitative og kvalitative resultater tilknyttet atferdsproblemer i skolen. På bakgrunn av en kartleggingsundersøkelse blant 78 grunnskoler våren 2008 er det foretatt statistiske analyser og valgt ut tre skoler med lite atferdsproblemer og tre skoler med relativt mye atferdsproblemer. I disse skolene er det høsten 2008 gjennomført både observasjon av undervisning og intervjuer av lærere og skoleledere. Hensikten med rapporten er å finne fram til eventuelle kjennetegn på skoler med lite atferdsproblemer både på skole- og klassenivå.

Nordahl, T. & Kostøl, A. K. & Mausethagen, S. (2009). Skoler med liten og stor forekomst av atferdsproblemer: en kvantitativ og kvalitativ analyse av forskjeller og likheter mellom skolene Hentet fra https://brage.bibsys.no/xmlui/bitstream/handle/11250/133860/rapp03_2009.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Publikasjon Høgskolen i Hedmark: Rapport nr. 3 – 2009
Publikasjonsår 2009
Forfattere Thomas Nordahl, Anne Kristoffersen Kostøl, Sølvi Maustehagen
Tittel Skoler med liten og stor forekomst av atferdsproblemer: en kvantitativ og kvalitativ analyse av forskjeller og likheter mellom skolene
Språk Norsk (bokmål)
Temaer Relasjonsbasert klasseledelse
Stikkord Atferdsproblemer organiseringsprinsipper klasseledelse skoleledelse
2Nordahlmausethagen