https://brage.bibsys.no/xmlui/bitstream/handle/11250/133860/rapp03_2009.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Rapp03 2009 (pdf)
I denne rapporten presenteres kvantitative og kvalitative resultater tilknyttet atferdsproblemer i skolen. På bakgrunn av en kartleggingsundersøkelse blant 78 grunnskoler våren 2008 er det foretatt statistiske analyser og valgt ut tre skoler med lite atferdsproblemer og tre skoler med relativt mye atferdsproblemer. I disse skolene er det høsten 2008 gjennomført både observasjon av undervisning og intervjuer av lærere og skoleledere. Hensikten med rapporten er å finne fram til eventuelle kjennetegn på skoler med lite atferdsproblemer både på skole- og klassenivå.
Nordahl, T. & Kostøl, A. K. & Mausethagen, S. (2009). Skoler med liten og stor forekomst av atferdsproblemer: en kvantitativ og kvalitativ analyse av forskjeller og likheter mellom skolene
Hentet fra https://brage.bibsys.no/xmlui/bitstream/handle/11250/133860/rapp03_2009.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Publikasjon | Høgskolen i Hedmark: Rapport nr. 3 – 2009 |
---|---|
Publikasjonsår | 2009 |
Forfattere | Thomas Nordahl, Anne Kristoffersen Kostøl, Sølvi Maustehagen
|
Tittel | Skoler med liten og stor forekomst av atferdsproblemer: en kvantitativ og kvalitativ analyse av forskjeller og likheter mellom skolene |
Språk | Norsk (bokmål) |
Temaer | Relasjonsbasert klasseledelse |
Stikkord | Atferdsproblemer organiseringsprinsipper klasseledelse skoleledelse |