Dette er den første rapporten i FoU-prosjektet «Kultur for læring» i alle barnehager i Hedmark fylke. 4 og 5 åringer har gjennom en elektronisk spørreundersøkelse gitt uttrykk for hvordan de opplever ulike sider ved barnehagen. Videre har pedagogiske ledere, foreldre/foresatte, ansatte og ledere i barnehagen vurdert sentrale sider ved barnehagetilbudet i Hedmark fylke. Rapporten har til hensikt å beskrive noen av de viktigste funnene i kartleggingsundersøkelsene, og gjennom det peke på både sterke og mer utfordrende områder for barnehagene i Hedmark. Dette er en «baseline» rapport som betyr at vi her får informasjon fra ulike informantgrupper om sentrale sider ved barnehagetilbudet før selv forbedringsarbeidet i «Kultur for læring» starter opp. Dette forbedringsarbeidet skal pågå til 2021, og det skal gjennomføres en ny kartleggingsundersøkelse i 2019 og en i 2021. Resultatene vil således være et utgangspunkt for den enkelte barnehage og kommune for å iverksette et samordnet forbedringsarbeid slik at det utvikles en «Kultur for læring» i hele Hedmark.
Utsteder | Høgskolen i Innlandet |
---|---|
Publikasjonsår | 2018 |
ISBN | 9788283800319 |
Forfattere | Thomas Nordahl, Anne-Karin Sunnevåg, Sigrid Øyen Nordahl
|
Tittel | Kultur for læring i barnehagen |
Sider | 132 |
Språk | Norsk (bokmål) |
Temaer | Barnehage, Kartlegging, "Kultur for læring", Barnehagekultur |
Stikkord | Barnehage, Kultur for læring, Kartlegging |
