BOK

Dette vet vi om: Vurderingspraksis

https://www.gyldendal.no/Faglitteratur/Pedagogikk/Generell-pedagogikk/Vurderingspraksis

Heftet presenterer grunnleggende tilnærminger til å vurdere elevenes faglige og sosiale læring og utvikling. Det vektlegges både en overordnet forståelse av hvordan vurdering bør forstås i skolen, og en mer detaljert framstilling av hvordan en hensiktsmessig vurderingspraksis kan gjennomføres.

I heftet legges det særlig vekt på de pedagogiske konsekvenser som lærere kan få fra vurderingspraksis. Vurdering av læring bør først og fremst handle om hvordan lærerne kan forbedre og videreutvikle egen pedagogisk praksis ut fra de resultatene som vurderingen viser. Det er ikke elevene alene som skal ta konsekvensene av vurderingsresultatene, men elevene og lærerne i et nært samarbeid. kan lærernes vurderingspraksis få positive konsekvenser for elevenes læringsutbytte.

Målgruppen for dette heftet er først og fremst lærere som arbeider på ulike nivå i grunnopplæringen. Heftet kan også brukes grunn- og videreutdanning av lærere innenfor vurderingsfeltet.

Nordahl, T. (2012). Dette vet vi om: Vurderingspraksis Oslo: Gyldendal Akademisk.
Utsteder Oslo: Gyldendal Akademisk
Publikasjonsår 2012
ISBN 9788205423077
Forfatter Thomas Nordahl
Tittel Dette vet vi om: Vurderingspraksis
Sider 55
Språk Norsk (bokmål)
Temaer Dette vet vi om
Stikkord Dette vet vi om, vurderingspraksis, utvikling, skole
Vurderingspraksis Productimage