https://www.gyldendal.no/Faglitteratur/Pedagogikk/Generell-pedagogikk/Tilbakemelding
Heftet undersøker hvilke former for tilbakemeldinger som virker læringsfremmende, og hvilke som ikke gjør det. Vi har med et fundamentalt didaktisk og klasseledelsesmessig begrep å gjøre, og viten om den nyere forskningen kan hjelpe oss med å presisere og integrere tilbakemelding i læreprosessene og i undervisningen. Bokens forfattere undersøker hvordan tilbakemelding kan få tilstrekkelig høy kvalitet, så den blir lærings- og utviklingsfremmende for elevene. De presenterer viten om tilbakemelding i forskjellige undervisningssituasjoner og konstellasjoner av aktører, herunder tilbakemelding fra lærer til elev, fra elev til lærer, mellom elever og elevens tilbakemelding til seg selv.
Bærenholdt, J. . & Christensen, V. (2018). Dette vet vi om: Tilbakemelding Oslo: Gyldendal Akademisk.
| Utsteder | Oslo: Gyldendal Akademisk |
|---|---|
| Publikasjonsår | 2018 |
| ISBN | 9788205507722 |
| Forfattere | Jørgen Bærenholdt, Vibeke Christensen
|
| Tittel | Dette vet vi om: Tilbakemelding |
| Sider | 80 |
| Språk | Norsk (bokmål) |
| Temaer | Dette vet vi om, Skole, Tilbakemelding |
| Stikkord | Dette vet vi om, Tilbakemelding |