BOK

Dette vet vi om: Spørsmål og interaksjon i klasserommet

https://www.gyldendal.no/Faglitteratur/Pedagogikk/Generell-pedagogikk/Spoersmaal-og-interaksjon-i-klasserommet

Vi stiller spørsmål hver dag. Ofte gjør vi det fordi det er noe vi faktisk lurer på – for eksempel hva klokken er. I klasserommet stilles det også mange spørsmål, men disse spørsmålene er ofte ikke autentiske: Det er spørsmål som har et bestemt svar, og læreren vet som regel hva det riktige svaret er før spørsmålet stilles.

Dette heftet handler om forskningen kan fortelle oss om læreres spørsmål i klasserommet, og hvordan du som lærer kan øve på og reflektere over dette i egen praksis. Hvordan kan du best mulig knytte spørsmålene dine til elevenes læring? Heftet tar for seg forskjellige former for spørsmål og spørsmålenes funksjoner i klassen, og ser på hvordan læreren kan bruke spørsmål til forskjellige formål. Bakerst i heftet finner du tips for å få elevene engasjert i klassesamtalene.

Andersson-Bakken, E. (2017). Dette vet vi om: Spørsmål og interaksjon i klasserommet Oslo: Gyldendal Akademisk.
Utsteder Oslo: Gyldendal Akademisk
Publikasjonsår 2017
ISBN 9788205502352
Forfatter Emilia Andersson-Bakken
Tittel Dette vet vi om: Spørsmål og interaksjon i klasserommet
Sider 64
Språk Norsk (bokmål)
Temaer Dette vet vi om, Spørsmål og interaksjon i klasserommet, Skole
Stikkord Dette vet vi om, Interaksjon i klasserommet
Spoersmaal Og Interaksjon I Klasserommet Productimage