BOK

Dette vet vi om: Pedagogisk analyse

https://www.gyldendal.no/Faglitteratur/Pedagogikk/Generell-pedagogikk/Pedagogisk-analyse

Heftet presenterer en modell for analyse av pedagogiske utfordringer som lærere og skoleledere kan møte i forhold til enkeltelever, grupper eller klasser av elever og på skolenivå.

Modellen er ikke en undervisningsmetode, men en systematisk måte å analysere utfordringer for så å komme fram til hensiktsmessige tiltak i den pedagogiske praksis. Analysemodellen er utviklet ut fra forskningsbasert kunnskap, og den er utprøvd og evaluert med gode resultater i forhold til elevenes faglige og sosiale læringsutbytte.

Disse positive resultatene er oppnådd ved at modellen primært retter søkelys på de faktorene i læringsmiljøet og undervisningen som forskning viser at har en positiv effekt på elevenes læring.

Denne pedagogiske analysemodellen og dette heftet kan brukes av lærere og skoleledere i sitt daglige arbeid, men det kan også med fordel brukes i grunn- og videreutdanning av lærere.


Nordahl, T. (2012). Dette vet vi om: Pedagogisk analyse Oslo: Gyldendal Akademisk.
Utsteder Oslo: Gyldendal Akademisk
Publikasjonsår 2012
ISBN 9788205423084
Forfatter Thomas Nordahl
Tittel Dette vet vi om: Pedagogisk analyse
Sider 64
Språk Norsk (bokmål)
Temaer Dette vet vi om, Pedagogisk analyse
Stikkord Dette vet vi om, pedagogisk analyse
Pedagogisk Analyse Productimage