https://www.gyldendal.no/Faglitteratur/Pedagogikk/Generell-pedagogikk/Diagnoser-og-laering
Det er forskjellige oppfatninger av hva læring er og hvordan læring foregår. Dette heftet handler om forholdet mellom psykiatriske diagnoser og læring og forfatteren ser på diagnosenes plass i noen av disse perspektivene. Han diskuterer på bakgrunn av eksisterende forskning på området i hvilken grad diagnoser fremmer eller hemmer læring, og forklarer sammenhenger som har betydning for planlegging og gjennomføring av undervisning i barnehage og skole. Til dette presenteres en arbeidsmodell til inspirasjon.
Overland, T. (2017). Dette vet vi om: Diagnoser og læring Oslo: Gyldendal Akademisk.
| Utsteder | Oslo: Gyldendal Akademisk |
|---|---|
| Publikasjonsår | 2017 |
| ISBN | 9788205502369 |
| Forfatter | Terje Overland
|
| Tittel | Dette vet vi om: Diagnoser og læring |
| Sider | 72 |
| Språk | Norsk (bokmål) |
| Temaer | Dette vet vi om, Skole |
| Stikkord | Dette vet vi om, Diagnoser og læring |