BOK

Dette vet vi om: Bruk av kartleggingsresultater i skolen

https://www.gyldendal.no/Faglitteratur/Pedagogikk/Generell-pedagogikk/Bruk-av-kartleggingsresultater-i-skolen

Alle skoler har i dag tilgang til data om hvordan elevene har det i skolen og hvilket læringsutbytte de har, både på nasjonalt og lokalt nivå og basert på egne tester og kartlegginger i den enkelte klasse. Dataene har imidlertid ingen verdi i seg selv. Først når de blir analysert i en lokal kontekst, skapes det grunnlag for å forbedre den eksisterende praksis. For å oppnå et så effektiv utbytte av dataene som mulig, må de drøftes og anvendes i fellesskap, for eksempel i profesjonelle læringsfellesskap og mellom skoleledelsen og lærere.

Dette heftet gir eksempler på hvordan lærere og skoleledere kan analysere og aktivt implementere data i skolens undervisningspraksis til forbedring av den pedagogiske praksis og elevenes læringsutbytte. Dette er konkretisert i eksempler på skole-, klasse og elevnivå.

Nordahl, T. (2016). Dette vet vi om: Bruk av kartleggingsresultater i skolen Oslo: Gyldendal Akademisk.
Utsteder Oslo: Gyldendal Akademisk
Publikasjonsår 2016
ISBN 9788205492554
Forfatter Thomas Nordahl
Tittel Dette vet vi om: Bruk av kartleggingsresultater i skolen
Sider 88
Språk Norsk (bokmål)
Temaer Dette vet vi om, Skole
Stikkord Dette vet vi om, kartleggingsresultater, kartlegging, skole
Bruk Av Kartleggingsresultater I Skolen Productimage