Dette heftet beskriver hvordan kartleggingsresultater kan brukes til å forbedre både pedagogisk praksis og barns læringsutbytte og trivsel i barnehagen. Resultatene kan for eksempel komme fra språkvurderinger, foreldretilfredshetsundersøkelser, trivselsmålinger eller andre verktøy. Barnehagen har gjerne tilgang på informasjon fra kartlegginger, men det er ikke alltid denne informasjonen blir systematisk analysert og aktivt brukt i forbedringsarbeid.
Forfatterne viser hvordan alike analyser kan gjennomføres på forskjellige nivåer i den en enkelte barnehagem, og vektlegger viktigheten av at de ansatte i barneahgen bruker og drøfter informasjonen seg i mellom, for eksempel i profesjonelle læringsfellesskap. De tydeliggjør også hvordan informasjon og analyser kan omsettes til ny og forbedret pedagogisk praksis.
Utsteder | Oslo: Gyldendal Akademisk |
---|---|
Publikasjonsår | 2016 |
ISBN | 9788205498037 |
Forfattere | Thomas Nordahl, Line Skov Hansen
|
Tittel | Dette vet vi om: Bruk av kartleggingsresultater i forbedringsarbeid |
Sider | 86 |
Språk | Norsk (bokmål) |
Temaer | Barnehage, Dette vet vi om |
Stikkord | Kartleggingsresultater, Barnehage, Dette vet vi om, Forbedringsarbeid, Kartlegging, resultater |
