https://www.gyldendal.no/Faglitteratur/Pedagogikk/Barnehagelaererutdanning/Spraakstimulerende-laeringsmiljoeer
Barn trer inn i et språkmiljø fra det øyeblikk de blir født, og de er fra starten av avhengige av å møte voksne, foreldre og øvrig familie, som trekker dem inn i språklige samspill. All læring, og ikke minst språktilegnelse, avhenger av gode, trygge relasjoner mellom voksne og barn. I denne boken presenteres forskningsbasert kunnskap om det som støtter og fremmer barns språktilegnelse i barnehagen. Barn i barnehagen kan ha svært ulike erfaringer med språk, og behovet for språklig støtte og stimulering varierer. Bokens tema dreier seg altså om spørsmålet: Hvordan stimuleres språktilegnelsen hos barn?
Gjems, L. (2018). Dette vet vi om: Barnehagen: Språkstimulerende læringsmiljøer Oslo: Gyldendal Akademisk.
| Utsteder | Oslo: Gyldendal Akademisk |
|---|---|
| Publikasjonsår | 2018 |
| ISBN | 9788205510333 |
| Forfatter | Liv Gjems
|
| Tittel | Dette vet vi om: Barnehagen: Språkstimulerende læringsmiljøer |
| Sider | 80 |
| Språk | Norsk (bokmål) |
| Temaer | Barnehage, Dette vet vi om |
| Stikkord | Dette vet vi om, Barnehage, Språkmiljø, Læringsmiljø |