Når lærere og andre pedagoger ønsker å utvikle sin egen praksis reiser noen viktige spørsmål seg:
- Hvor godt overblikk har jeg over hva som skjer i praksis?
- Hvor godt ser jeg elevene, studentene eller andre lærende?
- Hvor godt ser jeg meg selv og min praksis?
Denne boken handler om slike spørsmål — og fremfor alt om hvordan du kan gå frem for å se praksis bedre – slik at du får et mer solid grunnlag for å forbedre den.
Denne tredje utgaven av boken er revidert og ajourført. Spesielt er kapitlet om bruk av video- og lydopptak vesentlig endret.
Det vurderende øyet inneholder mange praktiske eksempler på observasjons- og vurderingsarbeid. Her fins også øvings- og refleksjonsoppgaver.
Boken henvender seg til studenter i lærerutdanning og barnehagelærerutdanning, lærere, veiledere og andre som ønsker økt innsikt om observasjon og vurdering som redskap til å utvikle sin egen og andres profesjonelle praksis.
Utsteder | Oslo: Gyldendal forlag |
---|---|
Publikasjonsår | 2017 |
ISBN | 9788205500594 |
Forfatter | Cato R. P. Bjørndal
|
Tittel | Det vurderende øyet |
Sider | 167 |
Språk | Norsk (bokmål) |
Temaer | Skole, Observasjon |
Stikkord | Observasjon |
